Styrereferater

Styrets beretning 2012

Styret i 2012 har vært:
Leder Oddvar Johnsen, Sekretær/Nestleder John Bjørklund, Kasserer Gunhild Moen
Styremedlemmer Laila Røberg og John Sirevåg.

I 2012 gjennomførte fotoklubben :

Klubbmøter.
I løpet av året har vi hatt 10 klubbmøter.

På alle møtene hadde vi klubbkonkurranse i de 3 klassene: svart/hvitt, fargepapir og projektor.

Det er også blitt en tradisjon at vi har 2 møter sammen med Bryne fotoklubb. En gang kommer de til oss og på et møte reiser vi til dem.

Når det har passet har vi også hatt “teknisk kvarter” på klubbmøtene. Bl.a. har Tor Nilssen vært og vist ulve/bjørnebilder fra fototur til Finland.

Noen av klubbens medlemmer har også bidratt med “Teknisk kvarter”.

Vanligvis har vi 11 møter, men i 2012 måtte vi avlyse desembermøtet p.g.a. snøstorm. Det tror jeg er første gang i historien at klubben har gjort.

Fototurer:
Det ble arrangert 2 helge/hytteturer. Vårturen gikk til Bømlo og høstturen til Knaben. Som alltid var deltakelse god på disse turene, vi var 12-13 medlemmer, det er ca halve klubben.Det er også arrangert 2 kveldsturer, 1 til Børaunen og 1 til Månafossen.

Kurs:
Det er avholdt div kurskvelder og kursturer.

Utstillinger:
Klubbens medlemmer har hatt 2 utstillinger på cafe Stills i Stavanger, 1 om våren og 1 om høsten.

Diverse:
Fotoklubben har 24 medlemmer.

Flere av klubbens medlemmer har hatt premierte bilder i nasjonale fotokonkurranser.

I fjor åpnet klubben egen blogg, i løpet av første året var det over 6000 inne og så på bloggen. Det må være bra til og være 1. året.