Maimøtet 2013

Og så var vi kommet til mai du skjønne milde… mja, det var vel ikke så veldig mildt, men det var i alle fall 2. mai og møte i fotoklubben.

Denne gangen var det ca. 21 stk. som hadde funnet veien til Stangeland Bydelshus og det var godt oppmøte.

Vi startet med diverse info: Oddvar informerte litt om hytteturen 24-26 mai og fotovandringen samme helg+ litt info om Varatun gård hvor fotoklubben kanskje skal ha sitt virke i framtiden hvis vi er fornøyde etter prøvemøte i juni . Tone informerte om workshop den 12 mai.

Cato viste oss bilder og hvordan han konverterer til svart/ hvitt ved hjelp av Nik silver efex pro. Interessant og lærerikt.

Deretter ble det stemming over farge, svart/hvitt og projektorbildene.

Etterpå kom Steinar Figved innom for å fortelle oss om sitt tilbud på printing. Han hadde med seg en del bilder printet ut på forskjellige papirtyper slik at vi kunne se hvordan bildene tok seg ut. Et greit tilbud som nok klubbens medlemmer kommer til å benytte seg av når de har behov for det.

Så var det på tide å ta kritikken på bildene våre og resultatet av stemmingen.

1.plass: Thomas Sirevåg (dette ble også mnd. bilde),
2.plass: Ragnar Myklebust,
3 plass: John Sirevåg/ Oddvar Johnsen/ Cato Berge
Antatte: John Sirevåg/ Wei Ji/ Tone Sundland/ Ragnar Myklebust/ Falk Weiss 2 stk./Erik Sundland/ Lill Gullhav/ Oddvar Johnsen