Septembermøtet 2013

12 september og nytt møte i fotoklubben. Ca. 16 stk. stilte glade og fornøyde opp denne gangen. Og det var ganske mange bilder med i konkurransen, både i farge, svart/hvitt og prosjektor.

Velkommen til nytt medlem: Marie Larsson

Vi startet med litt mer info om hytteturen 18-20 oktober og det er blitt sendt ut mail til de som har meldt seg på med link til hjemmesiden til hytteutleierne. Mer info vil bli sendt ut hvis det blir nødvendig.

Litt info om bildene som blir levert inn på minnepenn til prosjektorklassen, Erik ser gjerne at disse kun inneholder de 3 bildene som skal være med i konkurransen siden det tar unødvendig mye tid å finne frem til de rette bildene og også eventuelt gjøre bildene om til rett filformat.

Vi informerte så litt om at bildene som vi har med i konkurransen i farge og svart/ hvitt kan bli hengende på Varatun gård til neste møte. Gjerne med en liten klisterlapp i hjørnet om hvem som har tatt dem og telefonnr. I tilfelle noen skulle ønske å kjøpe bildene. Det henger også en infolapp på veggen ved siden av bildene om Sandnes fotoklubb og telefonnr. Til John Bjørklund slik at folk kan ta kontakt med ham også og så vil han formidle kontakt videre.

I november er det ikke satt opp noe teknisk kvarter enda så vi har dette åpent en stund framover i tilfelle det er noen som har lyst å ta opp et tema, eller vise sitt eget prosjekt. Det er også mulig å komme med ideer eller tema som andre kan ta opp.

15-17 november skal det være julemarked på Varatun gård og her har klubben en gylden anledning til promotere seg selv og sine medlemmer. Styret vil ha et møte snarest ang. dette og vi vil så sende ut info til alle medlemmene og også et skjema hvor de medlemmene som har anledning kan skrive opp når og hva de eventuelt kan bidra med under julemarkedet.

Så var det tid for Eriks tekniske kvarter om filming og det var mye interessant å tenke videre på når det gjelder dette.

Så ble det endelig tid til stemming av bilder.

Mens opptellingen foregikk så spiste vi eplekake med krem og vaniljesaus og skravlet om løst og fast.

Og så var det tid for bildekritikk og resultatene fra stemmingen. Og slik endte det denne gangen.

1.plass: Falc Weiss, 2.plass: Laila Røberg, 3.plass: Thomas Sirevåg
Antatte: Erik Sundland ( 2 stk), Laila Røberg, Thomas Sirevåg, Randi Bugge, John Sirevåg, Tone Sundland ( 2 stk)

1.plass: Ragnar Myklebust, 2.plass: Erik Sundland, 3.plass: Nina C. Krogh
Antatte: Nina C. Krogh