Møtereferater

Novembermøtet 2013

Og dermed var det duket for novembermøte i fotoklubben og vi startet med å ønske alle sammen velkommen. Denne gangen dukket det opp 4 nye og det synes vi er veldig kjekt. Vi håper samtlige 4 ønsker å komme tilbake til oss. Til sammen ble vi en ganske god gjeng denne torsdagskvelden.

Litt informasjon til de nye og også litt info om julemarkedet som fotoklubben var med på Varatun gård måtte vi ha med før satte i gang med slideshow, teknisk kvarter og bildestemming.

Erik viste slideshow fra Lista bestående av bilder fra mesteparten av deltakerne på denne turen. Alltid kjekt å få se hva folk finner av motiver på disse turene våre.

Så hadde Ragnar et flott innslag om Camranger, hvor en bruker et nettbrett til trådløs styring av funksjoner på kamera.

Og så var det å sette i gang stemming av bildene. Denne måneden var det bundet motiv i projektorklassen og tema var reportasje. Ikke alle hadde fått med seg dette: Kanskje en ide å lese aktivitetskalenderen og mailene som blir sendt ut i forkant av møtene litt bedre  Men det var ganske mange bilder med, både i projektor og våre andre kategorier, svart/hvitt og farge.

Og her kommer resultatene:

Projektorklassen:
1.plass: Thomas Sirevåg, 2.plass: Ragnar Myklebust, 3.plass: John Sirevåg
Antatte: Nina C.Krogh, John Bjørklund (2),Oddvar Johnsen (2), Tone Sundland og Wei Ji

Fargekopiklassen:
1.plass: Odd Skjæveland, 2.plass: Odd Skjæveland , 3.plass: Ragnar Myklebust