Januarmøtet

2013 var allerede 10 dager gammel da Sandnes fotoklubb igjen skulle samles for å avholde årets første klubbmøte. Dette møtet skulle normalt ha vært ett kombinert klubb og årsmøte, men siden fjorårets julemøte i desember nærmest druknet i snø og ble avlyst ble det vedtatt at dette møtet skulle gjøres om til ett kombinert klubb og julemøte istedenfor.
Det ble da også et kjekt møte der oppmøtet var godt (ca. 30 stk.) og vi fikk tid til alt som hører med, både på klubbmøtet og på julemøtet.

Årets (altså 2012) bilder og årets fotografer ble behørig hedret med henholdsvis bøker og plaketter som synlige bevis.

Årets fotograf i projektorklassen ble Thomas Sirevåg, med John Bjørklund og Geir Einarsen på andre og tredjeplass.

Årets fotograf i sort/hvittklassen ble Cato Berge, med Einar Sira og Geir Einarsen på andre og tredjeplass.

Årets fotograf i fargekopiklassen ble Odd Skjæveland med Cato Berge og Nina C Krogh på andre og tredjeplass.

Årets bilde i projektorklassen ble tatt av Jan Erik Lunde, med Thomas Sirevåg og John Bjørklund på andre og tredjeplass.

Årets bilde i sort/hvittklassen ble tatt av Kjell Pettersen med Erik Sundland og Einar Sira på andre og tredjeplass.

Årets bilde i fargekopiklassen ble tatt av Lill Gullhav med Laila Røberg og Falk Wheis på andre og tredjeplass.

Se egen bildereportasje.

For øvrig ble det snakket om litt løst og fast. Bl.a. ble det informert om at februarmøtet vil bli ett kombinert klubb og årsmøte istedenfor januarmøtet. Styret oppfordret klubbens medlemmer om å melde seg til valg når nytt styre blir valgt i februar.
Det ble også avholdt en flott utlodning med fine gevinster og godt loddsalg.
Styret vil også opplyse om at neste klubbmøte vil finne sted den 21. februar, altså tredje torsdagen i måneden mot normalt den andre. Dette fordi den andre torsdagen kommer midt i vinterferieuka.
Så over til kveldens vanlige fotokonkurranser!

Falk Wheis tok hjem førsteplassen i både sort/hvitt og fargekopiklassen. I projektorklassen var det John Sirevåg som gikk av med seieren….
Det var for øvrig overraskende mange bilder med i samtlige klasser og bildekvaliteten var jevn og god.

Etter at alle stemmene var talt opp endte vi opp med disse resultatlistene:

PROJEKTORKLASSEN:

1. plass: John Sirevåg
2. plass: Erik Sundland
3. plass: Thomas Sirevåg

Antatte: Nina C Krogh, Laila Røberg, Cato Berge, John Bjørklund, John Sirevåg, Kjell Pettersen, Thomas Sirevåg, Geir Einarsen, og Erik Sundland.
Alle med ett antatt bilde hver.

SORT/HVITTKLASSEN:

1. plass: Falk Wheis
2. plass: Nina C Krogh
3. plass: Cato Berge

Antatte: Cato Berge 2 stk. Tone Sundland 1 stk.

FARGEKOPIKLASSEN:

1. plass: Falk Wheis
2. plass: Erik Sundland
3. plass: Oddvar Johnsen

Antatte: Odd Skjæveland 2 stk. Cato Berge 1 stk.

Referat: John Bjørklund