Nasjonal Fotovandring 2014 -Sandnes

Som de to forrige år vil også i år Sandnes Fotoklubb sammen med akam.no og Japan Photo arrangere nasjonal fotovandring.

Årets Tema er “Kontraster” og det er opp til hver enkelt å tolke dette på sin måte.

Årets vandring finner sted i Sandnes Sentrum, men bilder kan bli tatt utenom det arrangerte opplegget,men alle bilder som leveres inn skal være tatt mellom 00.00-24.00 lørdag 13.sept.

Sjekk gjerne fullstendige konkurranseregler på egen link.

Deltakeravgiften er på 100,- som tilfaller Sandnes Fotoklubb. Det vil bli fine premier, med premier for 7000,- lokalt i hver by, og 48.000,- i den nasjonale konkurransen.

Bildene skal lastes opp til nærmere angitt adresse, innen 3 dager etter avsluttet konkurranse.

Sandnes Fotoklubb vil i tiden frem mot Nasjonal Fotovandring komme med mere info på hjemmesider,facebookside og blogg.

Så følg med…..

Her er litt mere info, tatt fra Facebooksiden til Japan Photo:

For tredje år på rad oppmuntres alle landets kameraeiere å ta kameraet og beina fatt i Nasjonal Fotovandring, et arrangement i regi av Akam, Japan Photo og en rekke fotoklubber landet rundt.

Årets største fotobegivenhet

1-anne-lise-stangenes_13-001_kristiansand.
Anne-Lise-Stangenes gikk helt til topps med dette bildet i fjor.Foto: Anne Lise Stangenes

I fjor deltok rundt 1000 personer, fordelt på 16 ulike byer – og i år blir fotovandringen større enn noen gang.

Konseptet er enkelt: Du stiller med kamera og godt humør og tar så en rundtur med andre fotoentusiaster i en by eller tettsted nær deg. Etterpå har du noen dager på deg til å levere inn dine bidrag til selve konkurransen.

Tidligere har arrangementet gått av stabelen i mai måned, men grunnet tett program hos fotoklubbene er datoen du må holde av dersom du ønsker å delta i Nasjonal Fotovandring i år lørdag 13. september.

Tema for Nasjonal Fotovandring 2014 er kontraster og de komplette konkurransereglene finner du på neste side.

19 deltakerbyer

Kommer fotovandringen til en by nær deg? Her er den endelige lista:

• Vardø
  • Longyearbyen/Svalbard
  • Tromsø
  • Harstad
  • Trondheim
  • Kristiansund
  • Ålesund
  • Bergen
  • Haugesund
  • Stavanger
  • Sandnes
  • Kristiansand
  • Arendal
  • Porsgrunn
  • Tønsberg
  • Drammen
  • Oslo
  • Fredrikstad*
  • Lillehammer

*Også i år er Fredrikstad et samarbeid mellom Halden Kameraklubb, Fokus Fotoklubb Sarpsborg, Fredrikstad Fotoklubb og Moss Fotoklubb.

Juryen

Lokale juryer vil kåre vinnere fra hver deltakerby, som så går videre til den nasjonale bedømmingen.

Den nasjonale juryen består av: